Wycieczka klas VI do Łeby

We wrześniu 2019 roku uczniowie klas VI pod opieką nauczycieli Tomasza Rumińskiego, Macieja Bandrowskiego oraz mamy jednej z uczennic Pani Ilony Gawarkiewicz uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Łeby. Celem wycieczki było zapoznanie z fauną, florą oraz krajobrazem Słowińskiego Parku Narodowego, a także z historią i ciekawymi miejscami nadmorskiego miasteczka i jego najbliższej okolicy.
Po przyjeździe na kwaterę i zjedzeniu smacznego obiadu wyruszyliśmy na zwiedzanie Łeby. W Muzeum Bursztynu za sprawą przewodnika i zgromadzonych tam eksponatów przenieśliśmy się do epoki Eocenu. Szliśmy pradawnym lasem, widzieliśmy mamuta z potężnymi kłami i tygrysa szablozębnego. Wysłuchaliśmy wykładu na temat bursztynu. Podziwialiśmy, co artyści potrafią wyczarować z tej pradawnej żywicy. Resztę dnia spędziliśmy na plaży. Relaksowaliśmy się przy grach i zabawach. Tak zakończyliśmy nasz pierwszy dzień nad polskim morzem.
Następnego dnia zwiedziliśmy Muzeum Wyrzutni Rakiet w Rąbce. Tam poznaliśmy historię prowadzonych w tym miejscu testów niemieckich rakiet z okresu II wojny światowej, które później zostały wystrzelone na Londyn. Oglądaliśmy również makiety oraz inne niemieckie artefakty. Następnie wyruszyliśmy na słynne wydmy Słowińskiego Parku Narodowego, które przywitały nas słoneczną, ale wietrzną pogodą. Morze piasku ciągnęło się aż po sam horyzont. Długo wędrowaliśmy. Kiedy dotarliśmy do hotelu, okazało się, że przeszliśmy ponad 20 km. Ale spacer brzegiem morza to była sama przyjemność
Trzeciego dnia po śniadaniu spakowaliśmy się, a opiekunowie sprawdzili pokoje. Wszędzie był wzorowy porządek. Wyruszyliśmy do Obrowa. Kto z nami nie był, niech żałuje...